Usein kysytyt kysymykset yleistä

1. Miten pääsen FSM:n asiakkaaksi?
Asiakkaamme koostuu jälleenmyyjistä, jotka myyvät ostamansa laitteet eteenpäin omille asiakkailleen. Jälleenmyyjäverkostoomme kuluu sekä vartiointialan ammattilaisia että koti- ja yritysturvatekniikan kauppiaita kaikkialla Suomessa.
Jälleenmyyjäksi voidaan hakea täyttämällä tilinavauskaavake ja lähettämällä se osoitteeseen fsm@fsm.fi. Mukaan tulee liittää kopio kaupparekisteriotteesta sekä viimeisimmästä tilinpäätöksestä.
2. Mikä on tuotteiden toimitusaika?
Tuotteen toimitusaika näkyy Turvallisuusluettelossa vihreänä, keltaisena tai punaisena merkkinä. Vihreällä merkityn tuotteen toimitusaika on alle viikko, keltaisen 1-2 viikkoa ja punaisen yli 2 viikkoa. Verkkosivuillamme näkyy tuotteen kohdalla varastosaldo ja tulossa olevat määrät. Ennen klo 13.00 tilatut varastotuotteet toimitamme saman päivän aikana Matkahuollolla. Postilla toimitettavat varastotuotteet lähtevät tilauksesta seuraavana päivänä. 
3. Mistä voin seurata tilaustani?
Verkkokauppatilauksesta tulee sähköpostiin Matkahuollon seurantakoodi. Tilauksen kulkua voidaan seurata Matkahuollon sivuilla. 
4. Mistä saan tuotteiden ohjeet?
Tuotteiden käyttöohjeet, asennusohjeet ja ohjelmointitaulukot löytyvät verkkosivuiltamme tuotesivulta osiosta tiedostot. Vanhojen tuotteiden ohjeet löytyvät verkkosivuiltamme osiosta tuki – tuotetieto. 
5. Miten palautan tuotteen?
Tehty tilaus on sitova. Kaikista tuotepalautuksista sovitaan myyjän kanssa. Varastotuotteiden osalta tuotepalautuksissa asiakkaalle hyvitetään enintään 75 % tavaran kauppahinnasta. Alle 100 € palautuksissa käsittelykulut ovat lisäksi 30 €. Tuotepalautukset tulee toimittaa alkuperäisessä kunnossa ja tehdaspakkauksessa ohjeineen ja tarvikkeineen 30 vrk:n kuluessa toimituspäivästä. 
6. Miten takuupalautus hoidetaan?
Takuupalautukset saa palauttaa vain tapausnumerolla. Tavara on palautettava rahti maksettuna FSM Oy:n toimipisteeseen 30 päivän sisällä tapausnumeron saamisesta. Asiakas vastaa lähetysten rahtitarran tositteiden säilyttämisestä.
Takuupalautukset tulee pakata asianmukaisesti. Palautettavat tuotteet ovat kuljetuksen ajan lähettäjän vastuulla, eikä takuu kata kuljetusvaurioita. Laitteet tulee palauttaa jännitteettömänä. Asiakas vastaa tallenteiden ja asetusten varmuuskopioinnista. FSM Oy voi valintansa mukaan korjauttaa viallisen tuotteen, vaihtaa viallisen tuotteen ehjään tai vastaavaan tai hyvittää ostohinnan. FSM Oy myöntää korvaavalle laitteelle takuun alkuperäisen takuukauden päättymiseen asti. Korvaava tai korjattu tuote toimitetaan Suomessa rahtivapaasti lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen. Asennus- ja vaihtokustannuksista vastaa asiakas. Lopullinen takuupäätös tehdään takuupalautuksen jälkeen. Mikäli takuupalautuksena toimitetusta tuotteesta ei löydy ilmoitettua vikaa, tarkastuksesta peritään hinnaston mukainen tarkastusmaksu ja tarkastettu tuote palautetaan asiakkaalle. Tällöin rahtikustannuksista vastaa asiakas. 
Takuuaika on 24 kuukautta toimituspäivästä, ellei toisin mainita. Takuuaika alkaa tavaran toimituksesta. Takuupalautukset tulee olla palautettuna FSM Oy:lle takuuajan sisällä. Asiakkaan tulee osoittaa laitteen ikä laskulla tai muulla luotettavalla tavalla. Takuu edellyttää, että asennuksessa on noudatettu voimassaolevia määräyksiä, yleisesti hyväksyttyä asennustapaa ja tuotteen asennusohjeita. Takuu koskee vain valmistus- ja raaka-ainevirheitä. Takuu ei kata viallisen laitteen aiheuttamia vahinkoja, laitteen vaihtamisesta aiheutuvia kustannuksia, tai muita välillisiä kustannuksia.
7. Miten saan tapausnumeron?
Tapausnumero saadaan soittamalla tekniseen tukeemme 0600 550 744 ja valitsemalla 5 takuuasia. Tekninen tukemme auttaa vian selvittämisessä ja antaa tapausnumeron, joka tulee näkyä selkeästi lähetettävän tuotteen päällä. 
8. Miten saan hyvityslaskun?
Tapausnumeron tai palautuksen käsittelyn jälkeen toimitamme tarvittaessa hyvityslaskun asiakkaalle. Hyvityslaskun voi käyttää valitsemansa FSM Oy:n laskun maksamiseen.